17 Ocak 2007 Çarşamba

Esmerliğim beni rahatsız ediyor

Beni tanıyanlar yurt ve dünya gündemini Kelebek'ten, hatta Kelebek'in arka sayfasından takip etmeyi tercih ettiğimi bilirler. Julio İglesias'ın babasının 90 yaşında baba olması (hatta olamadan vefat etmesi), Paris Hilton'un Chihuahua cinsi köpeği gibi önemli konularda hep bu kaynağa danışırım. Ancak son zamanlarda bu sayfalarda Mucize Formüller adı altında genç kızlarımızın cilt sorunlarına çözümler bulan bir hanım benim bile hayalgücü sınırlarımı zorluyor. Bu hanıma göre dermatolojinin kapsamındaki tüm sorunlara ebegümeci ve ezilmiş bebe aspiriniyle (yutmuyorsunuz, sürüyorsunuz dikkat) çözüm bulmak mümkün, hatta farklı günlerde sorulmuş aynı soruya bile farklı tarifler verecek kadar rahatız bu konuda. Oldukça fantastik olan son yazısından bir bölümü aktarıyorum, italik yorumlar benim:
Esmerliğim beni rahatsız ediyor
Ben 21 yaşındayım. Uzun zamandır çare aradığım, fakat bir türlü bulamadığım bir sorunum var.Ten rengim çok koyu ve bundan çok rahatsız oluyorum. Sizden bu konuda bir öneri istiyorum. á T.H
Esmer olmak kötü bir şey değil, öncelikle bunu söyleyeyim. (Güzin Abla tarzı yapıcı giriş) Tavsiyeye gelince... Bir tatlı kaşığı lanolin ile bir çorba kaşığı vazelini benmari (Swissotel'de aşçıyız çünkü biz) usulü eritin, içine bir çorba kaşığı portakal suyu, bir tatlı kaşığı taze elma suyu, bir çorba kaşığı beyaz kili ekleyin. Karışımı bir cam şişede, soğuk yerde muhafaza edin. Evde olduğunuz zaman bu karışımı yüzünüze sürün, kalabildiği kadar kalsın, ardından yıkayın. Maskeyi haftada 3 gün tekrarlayın. Dışarı çıkarken de en az 20 koruma faktörlü bir krem kullanın. (Bence bunu yapmaya cesaret eden kişi, değil krem, astronot kostümünü de hazır edebilir.)